HTML

Leu72

2013. május 16-án kaptam a hírt: leukémiám van. A blog neve azonban nemcsak a betegség nevének rövidítése, hanem egyúttal az oroszlán neve svájci dialektusban (Leu, ejtsd: „lój”). Még semmit nem tudtam a betegségről, de azt igen: én harcolni fogok, mint egy oroszlán. A blogon követhetitek végig az oroszlán toporgásait, ugrásait, szorongásait és merészségét. Mert az oroszlán legfontosabb tulajdonsága az, hogy bátor és erről soha, semmilyen körülmények közt nem feledkezhet meg!!!

Friss topikok

  • Váradiné Erika: Hajnalka! Isten tartsa meg a humorodat! Mielőbbi gyógyulást kívánok. (2013.08.10. 23:18) 2013. augusztus 6.
  • Bárdos Gábor: Hajnikám a fényképe fantasztikus, máris Magába szerettem! - megyek udvarolni. Milyen szépen megnőt... (2013.07.02. 10:01) 2013. július 1.
  • Frau Igyli: Mi is! (2013.06.25. 10:33) 2013. június 24.
  • TBL: Szia Hajni! Mi is sokat gondolunk Rád és nagyon szurkolunk! Puszi: Takó Balázs (2013.06.05. 21:58) 2013. június 4.
  • Oláhné Tömördi Gabriella: Kedves Hajni! Sajnálattal hallottam, hogy beteg lettél. Kitartást, és sok erőt, mielőbbi gyógyulás... (2013.05.30. 21:02) 2013. május 29.

Címkék

2014.03.26. 16:24 leu72

2014. január 8.

Gyanútlanul úgy koccintottam apuval szilveszterkor: egy boldogabb új évre!!! Apu azonnal rámparancsolt, hogy vonjam vissza, amit mondtam. Hisz élek. Hát így javítottam a jelzőt egyszerűen boldogra.

A mai nap egy fontos lépés. Vége a kemonak és ma lesz a csontvelővizsgálat, a tüdő CT (mivel egy mellékhatás volt a tüdőm gombásodása – azelőtt azt sem tudtam, hogy van ilyen), vérvétel. Amiből persze az első izgat a legjobban.

Először behelyezték a kanült a karomba. Mini fájdalom (jaj istenem, hát annyi fájdalom volt már, ez tényleg szinte 0). Szólni kellett, hogy vérvétel után CT-re megyek, emiatt kaptam spéci kanült. A CT-re problémamentesen eljutottam. Elmagyarázta a nővér alaposan, de az az igazság, hogy a vérvételhez képest csupán egy emeletet kellett lemenjek. Azonban visszafelé rájöttem, hogy keresnem kell sürgősen egy wc-t. Na ez lett a vesztem. A wc ugyan időben meglett, de sajnos teljesen elvesztettem a fonalat, hogy merre vagyok. A vége az lett, hogy a főbejáratot jelző táblára rátaláltam. Abba az irányba tartottam. Teljesen ismeretlen terepeken jártam, végül még az udvarra is ki kellett mennem. Ekkor végérvényesen elkeseredtem és azt mondtam, hogy talán már a családomat se látom....

Persze a végén a főbejárat meglett (kinyílik a világ azok előtt, akik olvasni tudnak) és ráfutottam újra a az Ambulatoriumra (a vérvétel helye). Bevezettek egy szobácskába, ahol előkészültek a csontvelő vételére. Csontvelőt sosem vettek még tőlem ambulánsan. Magában a folyamatban semmi új nem volt: kaptam altatót - megfelelő mennyiséget, szóval azonnal aludtam.

A beavatkozás után felébresztettek. Nem mondom, hogy teljesen magamnál voltam. Kicsit szédelegtem (de jó, hogy apu is megérkezett közben) és ha bármit meséltem, a felénél már nem tudtam, hogyan folytassam. Apu szerint vicces volt.

Történt ugyanis aznap, hogy aput berendelték újabb vérvételre. Leukémiás betegeknél nagyon gyakori, sőt szinte tipikus, hogy a társaik jelentkeznek donornak. Nekem nem volt megfelelő donor, nem is biztos, hogy az lett volna a tökéletes megoldás (kelet-európai rassz, kicsi az adatbázis, ráadásul erős antitestjeim mindent pusztítanak, ami nem az enyém), de hátha másnak ezzel jót teszünk vele. Az első vérvétel után úgy tűnt, hogy apu alkalmas lesz valaki számára donornak. Kapott rengeteg ismertetőt és kiderült, hogy ha alkalmas, akkor vagy a hagyományos módon vesznek csontvelőt (altatásban csontból), vagy lehetőség van arra, hogy a megfelelő sejteket néhány óra alatt a vérből nyerjék ki.

Apu rákérdezett, hogy svájci polgár kapná-e az ő csontvelőjét. A válasz az volt, hogy a csontvelő 90%-ban külföldre megy és a Svájcban felhasznált csontvelő 90%-a külföldről származik. Szóval nagy valószínűséggel nem.

Hazaérve persze aludtam egy jó nagyot. Jobban is tettem, mert az altató hatása még órákig megvolt: összekevertem és nem találtam a szavakat, le-lecsukódott a szemem és nem tudtam a beszélgetés fonalát elkapni, pedig azt hittem, hogy verbálisan nem vagyok rossz.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://leu72.blog.hu/api/trackback/id/tr345860562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása