HTML

Leu72

2013. május 16-án kaptam a hírt: leukémiám van. A blog neve azonban nemcsak a betegség nevének rövidítése, hanem egyúttal az oroszlán neve svájci dialektusban (Leu, ejtsd: „lój”). Még semmit nem tudtam a betegségről, de azt igen: én harcolni fogok, mint egy oroszlán. A blogon követhetitek végig az oroszlán toporgásait, ugrásait, szorongásait és merészségét. Mert az oroszlán legfontosabb tulajdonsága az, hogy bátor és erről soha, semmilyen körülmények közt nem feledkezhet meg!!!

Friss topikok

  • Váradiné Erika: Hajnalka! Isten tartsa meg a humorodat! Mielőbbi gyógyulást kívánok. (2013.08.10. 23:18) 2013. augusztus 6.
  • Bárdos Gábor: Hajnikám a fényképe fantasztikus, máris Magába szerettem! - megyek udvarolni. Milyen szépen megnőt... (2013.07.02. 10:01) 2013. július 1.
  • Frau Igyli: Mi is! (2013.06.25. 10:33) 2013. június 24.
  • TBL: Szia Hajni! Mi is sokat gondolunk Rád és nagyon szurkolunk! Puszi: Takó Balázs (2013.06.05. 21:58) 2013. június 4.
  • Oláhné Tömördi Gabriella: Kedves Hajni! Sajnálattal hallottam, hogy beteg lettél. Kitartást, és sok erőt, mielőbbi gyógyulás... (2013.05.30. 21:02) 2013. május 29.

Címkék

2013.06.04. 21:54 leu72

2013. június 4.

Az éjjel lázmentes, biztatóan kezdődik a nap. Viszont nagyon sokat iszom. Ennek folyományaként reggel ismét előjön a teherautó - filing, mely jármű épp a mellkasomon ült. 8-tól elkezdtek vizet hajtani belőlem. 3 óra meló után elmondhattam magamról, hogy iszonyatosan szomjas vagyok, inni minimálisat volt csak szabad (mert akkor magam pótlom vissza a vizet.) Mértek azonnal súlyt, a vér oxigénellátottságát (szinte mint egy sportolóé), de ez sem változtatott azon, hogy nehezemre esett levegőt venni.

A második adag vízhajtó is csupán annyira volt hatékony, hogy iszonyatos, úrinőhöz nem méltó hasmenésem lett tőle. A dolog annyira durva volt, hogy egy idő után már a folyosóra sem bírtam ezért kimenni, maradt hát a szobawc. Még egy rozsdamentes küblibe mintát is sikerült adni, de senki nem értesített arról „egészséges-e a ló”.

Ezek fényében (fosok és kapom a vízhajtót) nem hittem, hogy a dokinő meglumbál még akkor sem, ha ez a kedd és a péntek része normálisan.

De bizony kettő előtt megjelent az ajtóban: akkor most csinálja. Mondtam, hogy természetes, de mi lesz ha a két óra kötelező fekvés alatt nem tudok ellenállni a természet gyors hívásának? Ó. szerinte ez nagyon emberi. Nekik semmi gondot nem okoz, ha baleset történik. Felhívtam figyelmét, hogy én a másik oldalon játszom, engem zavar. De nem volt mit tenni, fenekem alá kaptam egy másik matracot keresztbe, hogy majd az megfogja a lehetséges anyagot.

Meglumbált és olyan szerencsésen alakult, hogy a két óra kötelező fekvésből 1 óra 40 perc lement, mire nővért hívtam, hogy bajt érzek. Ő feltámogatott és a szobawc-t támadtam meg. Nem mondom, hogy az felemelő érzés, de sokkal jobb, minta az ágyat tönkretenni.

Bár sokszor nem alszom lumbálás után (kapok egy enyhe nyugtatót), most úgy alakult, hogy kétszer is elszenderegtem. Egyszer a pszichológusnő jött be, vele sírásig nagyon jókat beszélgetünk. Ma pl terítékre került az én gyerekkorom és édesanyámmal meglévő kiváló kapcsolatom is. De olykor beszélünk a férjről, vagy az esetlegesen felmerülő kérdésekről. Egy prospektusban azt olvastam, hogy a gyerekek osztályfőnökeinek mindenképp érdemes a betegségről szólni, hisz azt, hogy mit csinálnak a suliban, vagy változott-e valami a gyerekek esetében, azt csak ők tudják.

A főorvosi vizit is befutott a lumbálás után. A doktor bácsi mindig nagyon mosolygós és vidáman kérdezi, hogy hogy vagyok. Hát elmeséltem neki (valójában számítógépen van mindenkinek az addigi összes lelete, de még a sóhajtásai is), ezért ha nem mondok semmit, akkor is tudja. Átnyomkodta a hasam és megállapította, hogy a folyamatos hasmenést okozhatja egy vastagbél gyulladás is. Hát ez még külön hiányzott. Mindenesetre vért vettek ismét és most egy másik antibiotikumot kapok.

Este bejött apa. Nyilván az egész napos küzdelem, meg a kapott nyugtató hatására is eléggé le voltam szedálva. De apu egy mosdókesztyűvel átmosdatott és frissen kerültem ki kezei alól. Hogy ez a betegség így előhozta apuból a gondoskodót... (Ez gonoszság, hisz bármikor segített volna akár ilyesmiben is, de ugye nem volt rá szükség.)

Tegnap este és ma is ugyanaz a nővér van. Mondta hogy remek dolog, hogy én ilyen jól beszélek németül. Nagy török kolóniával bíró német városokban viszont az apák eljárnak dolgozni, a gyerekek iskolába, ezért azok megtanulnak németül. A családanya viszont a török pékhez, henteshez, zöldségeshez és körzeti orvoshoz megy. Le tud élni egy életet úgy, hogy Németországban meg se kell németül szólalnia. Hanem ha kórházba kerül, akkor tolmács nélkül elveszett ember.

Az meg csak a nővérke maszek véleménye volt, hogy felháborító, hogy Németországban jellemzően törökök és arabok miatt még mindig léteznek becsületgyilkosságok. Hát ilyen jókat beszélgetünk mi addig, amíg vizsgálgatnak.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://leu72.blog.hu/api/trackback/id/tr175344480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bárdos Gábor 2013.06.05. 15:57:42

Drága Hajni! - már megint nem csalódtam Magába! Elolvastam a teljes történetet és csak csodálni tudom Magát. Én bizonyosan nem bírnám így végigcsinálni, ennyi huorral, kedvességgel és szeretni valósággal. Persze, hogy csak csendesebben tud beszélni (pofázni-fuj disznó!!) az mindenkinek csak jó lehet. Azért az egészben azért van valami jó is. Megtudhatta, hogy Apu, milyen aranyos, törődő. Magának ez hamarabb sikerül mint az én Drágámnak. Neki 50 év kellett (most leszünk 50 éves házasok) ehhez, mert mint tudja pont egy éve szinte teljesen fekvő beteg és így én csinálok mindent. Magával ellentétben ittpróbálják gyógyítgatni, minden eredmény nélkül. Még csak azt sem sikerült kideríteni, hogy mi a baja. Most éppen akupunktúrával próbálkozunk. Na de nem mi, hanem most Maga a fontos. Persze hogy az oroszlány! meg fog gyógyulni, mert meg kell nekie, annyi dolga van még az életben és ügyi a gyerekek, az Apu és mindenek előtt én(?!). Kinek fogok jó tanácsokat adni? Ki fog piszkálni? Hogy mártiról ne is beszéljek! Na sokat pofáztam!-summa-summárum tessék azonnal meggyógyulni oroszlány-köjök!! - puszi Gábor

TBL 2013.06.05. 21:58:28

Szia Hajni!

Mi is sokat gondolunk Rád és nagyon szurkolunk!

Puszi:
Takó Balázs
süti beállítások módosítása