HTML

Leu72

2013. május 16-án kaptam a hírt: leukémiám van. A blog neve azonban nemcsak a betegség nevének rövidítése, hanem egyúttal az oroszlán neve svájci dialektusban (Leu, ejtsd: „lój”). Még semmit nem tudtam a betegségről, de azt igen: én harcolni fogok, mint egy oroszlán. A blogon követhetitek végig az oroszlán toporgásait, ugrásait, szorongásait és merészségét. Mert az oroszlán legfontosabb tulajdonsága az, hogy bátor és erről soha, semmilyen körülmények közt nem feledkezhet meg!!!

Friss topikok

  • Váradiné Erika: Hajnalka! Isten tartsa meg a humorodat! Mielőbbi gyógyulást kívánok. (2013.08.10. 23:18) 2013. augusztus 6.
  • Bárdos Gábor: Hajnikám a fényképe fantasztikus, máris Magába szerettem! - megyek udvarolni. Milyen szépen megnőt... (2013.07.02. 10:01) 2013. július 1.
  • Frau Igyli: Mi is! (2013.06.25. 10:33) 2013. június 24.
  • TBL: Szia Hajni! Mi is sokat gondolunk Rád és nagyon szurkolunk! Puszi: Takó Balázs (2013.06.05. 21:58) 2013. június 4.
  • Oláhné Tömördi Gabriella: Kedves Hajni! Sajnálattal hallottam, hogy beteg lettél. Kitartást, és sok erőt, mielőbbi gyógyulás... (2013.05.30. 21:02) 2013. május 29.

Címkék

2014.02.20. 22:01 leu72

2013. december 20.

Még este utánanéztünk prospektusokban, hogy van valamilyen mesevasút a gyerekeknek és hogy nagyon szép a város karácsonyi vására. Ezt akartuk reggeli után felfedezni. De az élet mást akart. Végigmulattuk a svédasztalos reggelit (ismét szóba került, mennyivel jobb a svédasztal, mint a svédszekrény – Réka lányom nagyjából úgy van beoltva torna ellen mint én anno, mikor 12 éves voltam), dudára ettük magunkat. A szobába visszaérve vettem észre a telefonomon, hogy anyu üzent: nagyim kórházban van. Persze hogy megijedtem, de azért nem nagyon. Néhány napja beszéltünk mamival, aki a hosszú betegség után számolta vissza a napokat, hogy végre újra láthatja az ő imádott családját. Mindig is fit volt, sosem volt túlsúlya, egészségesen élt, soha nem dohányzott. Mire felhívtam anyut, már megvolt a diagnózis: stroke.

Ezt ki figyeli fentről??? Megkínálta a családot a leukémiával (csak a testi gyötrelem volt az enyém, a lelki mindannyiunké) és mivel azt kipipáltuk, akkor valaki úgy dönt, hogy csavarjunk még egyet, mennyit bírnak ezek el???

Természetesen rohantunk haza. (A kisvasút előző éjjel égett le, de mint kiderült, amúgy is csak vasárnaponként lett volna nyitva.)

A betegségem alatt végig azt szuggeráltam magamban: ha megérkezem a kistarcsai házhoz, hát biztos bőgni fogok. Nagyon vágytam haza és tudtam, hogy otthon majd nagyon jó lesz. Hát tényleg bőgtem hazaérve. Összekapaszkodtunk anyuval és sírtunk. Ez az év a könnyek éve. Már tudtuk, hogy a stroke nagy kiterjedésű és sajnos még bármi lehet.

Apu pakolt csendesen (imádom benne azt is, hogy pontosan tudja, mikor mire van szükségem) és vitt minket a kórházba. Elsőre nem is tudtam magára a kórházra koncentrálni, csak a nagyimat néztem. Anyu megpróbált lebeszélni arról, hogy bemenjek hozzá, mondván az én állapotomban csak megijednék. Ezen közben tudtam, hogy amikor rosszul lett, az volt az első kérdése, hogy „Hajnalka hol van?” (érdekes, nagyapám az infarktusa idején kérdezte ugyanezt). Hát persze hogy bementem. Simogattam, beszéltem hozzá, de láthatólag nem volt magánál.

A gyerekeknek persze a maguk nyelvén megmondtam, hogy mi történt. Pontosabbat ugyan mi sem tudtunk, de azt igen, hogy ez a karácsony most nagyon más lesz. A gyerekek mindent értettek. Az is igaz, hogy nálunk itthon mindig mindent meg lehet beszélni és a maguk szintjén minden kérdésükre választ is kapnak.

Este aztán apu összeszedte a gyerekeket és elmentünk vacsorázni. Nem kell mondjam, valahogy senkinek nem volt ereje házitündérkedni. Nyilván rányomta az estére a bélyegét a stroke, ennek ellenére annyira örültünk egymásnak (mama és unokái), hogy egy nagyon kellemes beszélgetés kerekedett.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://leu72.blog.hu/api/trackback/id/tr835819466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása