HTML

Leu72

2013. május 16-án kaptam a hírt: leukémiám van. A blog neve azonban nemcsak a betegség nevének rövidítése, hanem egyúttal az oroszlán neve svájci dialektusban (Leu, ejtsd: „lój”). Még semmit nem tudtam a betegségről, de azt igen: én harcolni fogok, mint egy oroszlán. A blogon követhetitek végig az oroszlán toporgásait, ugrásait, szorongásait és merészségét. Mert az oroszlán legfontosabb tulajdonsága az, hogy bátor és erről soha, semmilyen körülmények közt nem feledkezhet meg!!!

Friss topikok

  • Váradiné Erika: Hajnalka! Isten tartsa meg a humorodat! Mielőbbi gyógyulást kívánok. (2013.08.10. 23:18) 2013. augusztus 6.
  • Bárdos Gábor: Hajnikám a fényképe fantasztikus, máris Magába szerettem! - megyek udvarolni. Milyen szépen megnőt... (2013.07.02. 10:01) 2013. július 1.
  • Frau Igyli: Mi is! (2013.06.25. 10:33) 2013. június 24.
  • TBL: Szia Hajni! Mi is sokat gondolunk Rád és nagyon szurkolunk! Puszi: Takó Balázs (2013.06.05. 21:58) 2013. június 4.
  • Oláhné Tömördi Gabriella: Kedves Hajni! Sajnálattal hallottam, hogy beteg lettél. Kitartást, és sok erőt, mielőbbi gyógyulás... (2013.05.30. 21:02) 2013. május 29.

Címkék

2013.08.20. 22:45 leu72

2013. augusztus 19.

Mindig nehéz visszatérni a kórházba, még ha ésszel tudom is, hogy eggyel közelebb leszek a kezelések végéhez. Ugyanabba szobába és még ugyanabba az ágyba is kerültem. Kértem ismét, hogy mielőtt rákötnek a portra, kaphassak egy fájdalomcsillapító tapaszt. Ezt meg is kaptam és fél óra múlva rákötöttek. Valami nyilvánvalóan nem stimmelt, mert azelőtt a portból úgy vettek vért, mint a sicc, most meg lassan is jött a vér és folyamatosan nyomkodta a nővér a portot.

Délelőtt bejött a doktornő, hogy lumbálnak is ma és utána még vesznek csontvelőt is. Majd később visszajött, hogy nem lumbálnak, mert már sokszor lumbáltak (gerincvelő vétel – a protokollban összesen 12 alkalom van előírva, nekem már 8 volt), de csontvelőt vesznek. Majd bejött harmadszor is és visszaálltunk az eredeti tervre. Megeskettem még múltkor, hogy ő lumbál, mert kettővel ezelőtt egy medika csinálta és ez nem nyugtatott meg, múltkor meg egy barbár, aki elsőre nem talált és kétszer szúrt.

Együtt ebédeltünk dán ágyszomszédommal. Meglepődve láttam, hogy a leveséből egy kanállal sem eszik. Kiderült, hogy a dánok a lehető legritkábban esznek levest. Kérdeztem, hogy mit esznek akkor ebédre? Mondta, hogy hideget, főként fekete kenyeret. Kérdeztem a vacsorát. Ők akkor esznek meleget, rendszerint disznóhúst. Rá is kérdeztem: nem halat? Mire elmondta, hogy a hal borzasztóan drága náluk, ezért a táplálkozás alapja a sertés és nagyon sokat tartanak sertést. Ezen én (mármint a disznófogyasztáson) meglepődtem.

A hölgy ezután rákérdezett a lumbálásra, de a második mondat után azt mondta, hogy ezt hallgatni se bírja. Hát nem is mondtam tovább. De láttam rajta, ahogy szép lassan hagyja el az ereje. Kérdeztem: hívjak nővért? Még kinyögte, hogy igen, majd elájult, ill. én azt láttam. Csöngettem, majd kimentem az ajtóba és elordítottam magam, hogy siessenek. 9 ember volt a szobában, ebből kettő orvos, egy pillanat alatt. Állítólag nem ájult el, csak a keringése zavarodott meg. Mindenesetre a nevét nem tudta megmondani. Néhány perc alatt azonban minden ok volt. Lefektették és kapott borogatást. Aztán aludt egy nagyot. A nővérek meg megköszönték, amit tettem. Hát ezért jó, ha ketten vagyunk és ezért nem örültem, amikor szegény mamóka volt mellettem, mert tőle aztán bármi is történhetett volna velem.

Délután lumbálás gond nélkül. Bár előre szólt a doktornő, hogy egy tanuló is jelen lesz, de csak nézőként. Amikor azonban be akarták a portba adni az altatót, akkor kiderült, hogy a port nem működik. Márperdig előző alkalmakkor semmi gond nem volt, tehát most rosszul van bekötve. Tű ki a portból, fájdalomcsillapító tapasz, fél óra várakozás, újrakötés. A port működik, de a csontvelővétel eltolódott reggelre.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://leu72.blog.hu/api/trackback/id/tr505468922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása